halvbra träning

hemma från träningen nu och är väl lite gladare på ridningen nu än vad jag var efter igår.

red på hackamore idag o det gick betydligt bättre även fast det var långt ifrån bra. har höjt vår lägstanivå så himla mycket det senaste så såsätt är det ju bra. dock var han sjukligt stark o spänd och fick aldrig till någon bra galopp så han slängde sig mest över hindrena o ansträngde sig inte ngt vidare. DOCK är jag för en gångs skull rätt nöjd med min ridning, jag kom med inställningen att göra det bästa utav situationen o det gjorde jag, satte alla linjer vilket alltid vart mitt största problem hur mkt vi än tränar det och väntade bara ut lektor när han masade.
 och fick inte ett enda klagomål på min sits eller så idag utan bara positivt så det var skönt. nina tog mitt självförtroende som var lägre än botten till helt okej iallafall med några ord. 
alla borde han en nina vissa dagar. 
slutade iallafall på en 140 oxer som lektor hoppade utan att ta i minsta lilla, skönt det för när han hoppar med bra rygg så flyger jag av när det är sådana höjder, haha

dock trodde mina tränare att han hade en låsning uppe vid nacken o sen ner mot käkbenet och det säger ju ganska mycket vrf han vart så oridbar de senaste. vetrinären kommer imorgon och raspar tänderna på han iallfall. och massören i veckan förhoppningsvis.

slänger nog upp några filmklipp som mamma filmade sen.
linda


without you, im nothing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0