TR ändringar

har gått med ångest hela dagen kan jag säga efter läst på bellas blogg att de lagt till nya kvalificerings regler i hoppningen. att man ska behöva göra både grund OCH omhoppning felfritt för att det ska räkas som kval.

Det hade isåfall betytt att jag inte är kvalad 130cm med lektor då jag bara ridit avd.B o inte startat omhoppning. Förra året kvalade man ju endast på grundomgång och det var så jag blev kvalad, har dock ridit en 120 som avd.A och vart felfri nu iår.
 MEN va tvungen o kika på TR förut och det gäller endast ponny! storhästar kvalar alltså på samma sätt som förut, så sjuuukt lättad blev jag när jag läste det kan jag säga!

hade verkligen inte orkat kvala om då det är så jobbigt o rida o tänka "måste va felfri, måste va felfri" varje gång man startar. det gör ju oftast att man tabbar sig och påså sätt blir helt fast och inte kommer någonstans.
nä, det här gjorde min kväll kan jag säga och jag hoppas verkligen på debut i 130 innan sommmarn nu iaf!

min åsikt om det hela är att det är värdelöst. har man klarat en grundomgång två, tre gånger som det gäller som kval ska man vara kvalad tycker jag. Okej att vissa regionala endast kan ha 8 hinder i grunden och påså sätt kan det tyckas vara lite lite och det kan jag hålla med om. MEN då tycker jag man istället ska vända på det hela och sätta regler på att en grundomgång MÅSTE vara på tex. minst 9 hinder. Flera tävlingar och framför allt större har oftast grundomgång på 10 hinder och det anser jag vara mer logiskt än att vara felfri en nationell bana på 15 hinder o kanske 18språng i grund och omhoppning. Visst ska man klara av och rida tre felfria klasser om man ändå ska starta högre men jag tror inte det är där problemet ligger helt enkelt.
menmen, glad att jag inte tävlar ponny och måste kvala om lektor! haha
/linda






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0