dagens två ridpass

sådär nu är jag hemma igen och på sådär bra humör.
rudolph gick klockrent, och arbetade med hela sig istället för att springa iväg när det blir jobbigt. så imorn ska hon bara joggas för hon va helt dysvett när vi var klara!

sen till lektor då, och ja vet inte vad ja ska säga mer än att hästen är dum i huvudet o jag ger snart upp på riktigt.
det går helt seriöst inte o sitta upp på hästen om man inte är mellan 4väggar för då flippar han sönder. och ja kan säga att om ja inte åkte av idag kommer ja aldrig åka av när han gör sina kaprioler o bocksprång för de va de värsta ja vart med om. dessutom gjorde han de ute på asfaltsvägen så hans ben lär ju ta stryk när han hoppar så jävla högt o ja hade brutit varenda ben idag.
va riktigt arg på han o red med både sporrar o spö så han fick gå på vägen brevid i 20minuter kanske. dock ska han inte slippa undan så min syster ska få rida han i paddocken igen ikväll. då är han nog lite lugnare iaf.
så mycket tårar det kommit pga den hästen de senaste är sjukt och idag tänkte ja verkligen, jag ska kämpa och ja ska inte sälja han. men jag vet inte längre..
o det värsta är att han är 100 gånger jobbigare o bråkigare när man är helt själv ute.

ahja, imorn får jag ta nya tag och gå bort till den där jävla paddocken med han o när jag säger gå så menar ja verkligen gå brevid han för man kommer ingenstans annars.
och jag vill inte skriva ut sånna här pass eller saker i bloggen o det senaste har de vart mest sånthär och det är en av anledningarna till att de vart så tyst ifrån mitt håll. men vad spelar det för roll, alla har dåliga perioder o om han säljs kommer ingen här köpa han ändå o sen är han värst med mig. så det spelar lixom ingen roll...
linda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0