Söndag

Som vanligt gör jag ett tråkigt godnatt inlägg. Men inte orkat blogga idag, och framför allt inte haft nån tid. Klockan 1 i förmiddags styrde jag alex och jerry kosan mot götet, där köpte jag mig ett par nya ridstövlar. sen körde vi hem jerry till alingsås, var hemma vid 7 typ så då åkte jag ut och red gammon. Blir tokig på mig själv, inget tålamod han försöker så gott han kan men med hans stela kropp så är det inte lätt, så imorgon ska Natta rida igenom han ordenligt för jag får inte ordning på det tyvärr, men han är väldigt fin annars, förutom att han går utåtställd hela tiden, kan inte ens hålla i yttertygeln alltså det går inte o förklara riktigt, men man kan inte ge han stöd på ytter för då korvar han sig vägrar, äsch ni får rida han själva för o förstå :) haha. Men annars gick det bra, han börjar få fint med muskler nu för han gå i kortkortkort trav med höga kliv, mm min snygga.
Ps. Han är rädd för kossor, helt sjukt rädd också. Ska skriva om det imorgon!

När jag kom hem hade mamma köpt en HH jacka, ett par gummistövlar & underkläder. Tack mamma du är bäst ♥ Ne, nu får jag allt sova om jag ska orka upp till skolan imorgon, suck låt mig få ta studenten NUUUUUUUU. Och nu till dom vanliga orden ''Godnatt, vi hörs imorgon''
Karro

Kommentarer
Postat av: Carro

Prova rida med en kapson. Lättare att komma åt och ställa igenom dem utan att de kan fuska och vrida in eller ut huvudet.

Snällt och tydligt mot hästen.

2011-08-29 @ 07:22:39
URL: http://equiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0