diss

jag måste faktiskt dissa en sak, och det är inte vilken som helst utan min hemmaklubb
melleruds ridklubb

jag är iprincip uppvuxen där och jag började på prova-på ridningar när jag var 3(!!) år där och sen dess har jag hållt till där. och under alla år har jag vart riktigt nöjd med det stället. stämmningen har vart underbar, så sjukt mycket underbart folk som delat samma intresse på samma plats och alla har vart glada.
men det är inte ridskolan jag ska dissa utan klubben som tävlingsklubb.
när ja var mindre hade klubben massa tävlingar om året, var med i varenda allsvenska på alla nivåer och satsade på alla tävlingsryttare. och det gav resultat, och vi som lag vann allt hela tiden och hade sjukt stöd från klubben och alla människor som var omkring oss.
men vad hände sen, när vi blev stora?
det kom nytt okunnigt folk( i tävlings sammanhang) som tog över mer o mer och idag finns det knappt en enda tävlingsryttare kvar.
iår hade dom inte en enda tävling vilket resulterar i att vi som tävlar för melleruds ridklubb inte kan lösa ut licenser iår, hur sjukt? blir så jävla trött,
vad tjänar vi på att tävla för klubben, vad tjänar vi få på att va ute och tävla och representera klubben när vi inte får någonting tillbaka?
nepp, jag tror helt enkelt det är dags att byta klubb nu. ( måste väl för annars får ja ju inte ut nån licens? typ.)
ne så illa är det kanske inte, men jag vet många många fler som håller med mig.


underbara bilder, från underbara tider!




















































Kommentarer
Postat av: petra

jag håller med dig. det är fan tragiskt

underbara bilder!

2011-01-04 @ 22:18:00
Postat av: Anna

Åh vad man saknar dom gamla fina tiderna när man ser bilderna!

2011-01-04 @ 22:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0