highlight moss & backgammon

ja, som ni kanske läst så är det inte alls långt mellan två nya hästar.
faktum är att jag hämtar gamson (den nya) på hemvägen när vi lämnat av mossen.

hur känns det?
just nu, är det väldigt blandade känslor. mossen har fått en stor plats i mitt hjärta, och det känns tungt att lämna tillbaka honom, men samtidigt så vet jag att de är de enda rätta, varför ska ja ha kvar en häst som inte trivs med mig och som även jag inte trivs med - när jag sitter på ryggen. vi går jätte bra ihop när jag håller på o pysslar och grejar med han, när ja tränar lite nh. men på ryggen blir det bara fel, så därför tycker jag han är värd att komma tillbaka till sin ägare igen, och hon fortsätter med hans utbildning för han har en ljus framtid framför sig med rätt ryttare, han har verkligen gjort framsteg bara på de månader jag haft honom, så han är villig att lära sig.

vad har jag tänkt mig med gamson?
först och främst är prio ett att verkligen lära känna han från grunden. sen börja träna, för även han är en häst som vill lära sig och som lyssnar väldigt bra på hjälper! sen får vi se vart det leder, men långsiktigt så tänkte jag mig iallafall en klubbhoppning till sen sommaren/hösten om allting går som det ska!

lite bilder från tiden med moses


första dagen han kom till mig, världens sötaste


en glad pålle är han verkligen


åkte till ridhuset och ja o linda upptäckte att mossen kanske inte va så stor ändå, haha


första dressyrträningen


flytt till andra stallet,




här är två filmer där man kan se lite skillnad på honom när han kom och hur han är nu


provridningen, kan inte säga att videon är riktigt rättvis då han knappt var igång satt och det var lite hårt i backen.


såhär går han idag!
så lite resultat av allt slit har det allt blivit, kul och se och hoppas det är något han har med sig framöver =)
lille moses


backgammon
jag har ju berättat om honom innan.. han är ett svenskt halvblod som är född 2007. han är efter Lemon 769, Maria Gretzers gamla tävlings häst. han har en otrolig hoppkapacitet, är jätte snäll och lättlärd. jag vet att han kommer gå jätte långt och jag hoppas jag är den rätta ryttaren för det! kan inte berätta så mycket mer om honom just nu eftersom jag inte känner honom ännu, men det kommer komma upp mycket om honom när han kommer =)



/karro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0