PASSION

Många har olika passioner i livet, något dom tror på, något dom brinner för. Några har inga alls och sitter hellre hemma hela dagarna, men också det är väl en passion i sig. Något som jag brinner för som ni säkerligen redan vet, är hästar och ridning. Det är en sån jäkla frihet att bli ett med hästen. Ni som inte rider, ni förstår inte känslan när hästen kommer galopperandes i hagen när man ropar på den, när den gnäggar när den ser en, när den vilar huvudet i ens famn, när den buffar på en, när den bara är.

Eller när man sitter på hästryggen och har all den kontrollen man har. Man har kontroll på ett djur på flera hundra kilon, som lyssnar, som svänger när man vill att den ska svänga. Som befriar alla tankar man har med bara några sekunder, att sitta på hästryggen i full galopp är något jag älskar.
Jag älskar min passion för hästar.
Jag älskar att vara ett med denna varelse





/karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0