gårdagens hoppträning

har ja varken bild eller film ifrån..... o det är sjukt segt för han hoppa som fan!
lite halvslö o stel på backen men kom igång o hoppa igenom kroppen när vi började hoppa hinder.

träningen var uppbyggd som en riktig tävling, alltså vi red fram o hoppa fram o gick sedan in till ridhuset själva o hoppa en bana för att sedan gå ut o ladda om till att gå in en gång till.
supernyttigt för dem som behöver träna på sånt men alltid bra o checka av sådana grejer oxå för oss som tävlat såpass länge o har rutinen inne.

hoppade en bana på 110 först o ja de va inga problem som vannligt, när ja kom till ridning hoppa han ur mig ur sadeln över flera hinder. dock blir han tjaffsig i munnen o då lägger jag ner handen o blir passiv i stället o det resluterar i att han hoppar sämre. elr ja, han hoppar inte dom där kanon sprången.

gick sen in o hoppa ne bana på 110/120 igen, som anna min tränare säger. han behöver inte träna på att hoppa högt för det kan han redan. utan nu tränar vi på att jag ska få till en bra galopp o att han ska få fler o fler kvalitétssprång. ja menar, han går alltid felfritt så varför nöja sig där?
ahja, galoppera ganska mkt innan ja skulle in o hoppa andra gången o verkligen försökte trycka under hans bakben o han hoppade kanon på nästan alla hinder denna gång! han är helt insane den hästen ibland.

har en superbra känsla inför tävlingen på söndag o jag vet vad ja ska göra för att han ska få sina supersprång ;)
dock är det inget man vinner på om man satsar på hans fina språng....... för ja hänger inte med för fem öre o är helt sluuuut i mina ben efter bara några hinder.... haha
ahja, nu fick ni en liten längre utvärdering istället för film o bilder!
linda


mitt charmtroll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0