Gårdagens DP

Tänkte kondis träna Gammon igår, men han kändes inte helt fräsch. Blev väldigt anfådd och så, antar att det är en förkyldning på g....... Fast jag hoppas INTE att det är det, finns ingen tid till det. Så jag tog det rätt så lugnt, tog en galopp sträcka sen blev det lite trav och skritt resten av vägen hem. Blev mycket asfalt sista biten så jag ledde han, för både min och hästens säkerhet då jag inte vet 100% hur trafiksäker han är när det kommer lastbilar osv. Det gick relativt bra på vägen, det kom en lastbil och den gilla han inte alls, vilket jag kan förstå också men.. Hehe! Efteråt blev det stretchning och på med täcket och ut i gojjan.

Något fult han fick för sig härom dagen var att springa undan från hinder..? Inte likt han då han typ hoppar i ALLA lägen annars.. Anar att det kan handla lite om att det var skymning och han tyckte det var jobbigt att se. Lillkillen har börjat trotsa, genom att börja stegra, kicka, och bara göra tvärtemot. Nu är det inte så att han ställer sig rakt upp och gör allt för att få av mig, utan mer.. 4-års ålder dumheter för att slippa arbetet, lite lat så. Men jag brukar fortsätta ändå och när han gör rätt så öser jag på beröm och då är vi polare igen! Vi har ett speciellt band jag och min häst. Har dock inga bilder från några av passen, Carros bilder hade tydligen försvunnit och igår vart jag själv i stallet. Det suger att inte ha en mamma som åker med mig ut varje dag och fotar...
/Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0